rondo Wiatraczna w Warszawie : eksploatacja jest wszędzie (2000r)

Artykuły :

Artykuły po¶więcone systemowym zasadom tworzenia systemu kolei aglomeracyjnej w Warszawie (skm, kolei miejskiej)

Ø  "¦wiat Kolei":

  • Wymysł Kaczyńskiego? Nowy tabor dla SKM Warszawa. nr 12/2005

Ø  "Przegl±d Komunikacyjny":

  • Kolej miejska w Warszawie. nr 2/2006

Ø  "Transport i Komunikacja": www.transport-komunikacja.pl

  • Warszawska kolej miejska - pierwsze do¶wiadczenia. nr 2/2006
  • Co to s± szybkie koleje miejskie? Język, zasady i pozory. nr 3/2006
  • Jako¶ć prawa eksploatacyjnego w resorcie transportu. nr 3/2007
  • Tzw. linie skm oraz "eksploatacja i utrzymanie" w rozporz±dzeniach ministrów reguluj±cych zasady budowy kolejowych systemów eksploatacyjnych. nr 6/2007
  • Nowe oznaczenia trakcyjnego taboru kolejowego nr 6/2007
  • Dyspozycyjno¶ć taboru kolejowego. nr 4/2008.
  • Pojazd i poci±g nr 4/2008
  • Przedsiębiorstwa kolejowe - miejsce pracy inżynierów eksploatacji nr 3/2009
  • Analiza eksploatacyjna projektowanego przebiegu tunelu trzeciej linii mietra w Warszawie nr 4/2009
  • Przyczyny powolnego rozwoju skm w Warszawie. nr 4/2009
  • Stacja postowo-techniczna, czyli zajezdnia. nr 5/2009
  • Introdukcja rozporz±dzenia o rejestrze i oznakowaniu dla trakcyjnych pojazdów kolejowych oraz zwi±zane z tym trudno¶ci 6/2009
  • Porównywanie efektywno¶ci ¶rodków transportu miejskiego. nr 3/2010
  • Dworce główne w Warszawie. nr 4/2010
  • Dolno¶l±skie projekty kolejowe. nr 5/2010
  • Powiat piaseczyński walczy o swoj± infrastrukturę transportow±. nr 6/2010
  • Przyczyny zapa¶ci eksploatacyjnej kolei. nr 1/2011  
  • Nowoczesne spojrzenie na eksploatację taboru pasażerskiego 3/2011
  • Kolej województwa mazowieckiego 4/2011
  • Dworzec Gdański:  przykład chaosu? 1/2012

Ø  "Sygnały" :

  • "Inaczej o kabinie maszynisty", nr 20/84 - polemika w sprawie okrzyczanej ergonomicznej kabiny maszynisty w lokomotywie EP09
  • "Udajemy, że nie wiemy" 38/84
  • "Węzły i supły" 30/87
  • "Wdrażamy postęp, wdrażamy? 32/87
  • "Więcej ¶wiatła" 16/88
  • "¦migłowcem po CMK", nr 23/88 - dotyczy przeprowadzonych przeze mnie na Centralnej Magistrali Kolejowej prób uderzeniowych szyb klejonych do ¶migłowca W3 "Sokół" i lokomotyw EP08
  • "A jednak ¶wiatła!", nr 40/88 - dotyczy postulatu wprowadzenia zapalania ¶wiateł przez pojazdy kolejowe w ruchu. (po nim wprowadzono odpowiedni przepis, także dla tramwajów )
  • "Strasburskie cudo", nr 10/94 - dotyczy pionierskiego rozwi±zania tramwaju "Eurotram" pierwszego o podłodze obniżonej na całej długo¶zania

Ø  "Super Express" :

  • "Niewykorzystana kolej" (list PNTTE, ale pominięto ten fakt w druku) 6. 11.2000 - dotyczy niewykorzystania kolei w ruchu miejskim Warszawy

Ø  "Przegl±d" :

  • "'Heweliusz' zaton±ł w morzu kłamstwa" (list PNTTE) 15 lutego 2001 - dotyczy katastrofy promu "Jan Heweliusz" artykułamstwa" (list PNTTE) 15

Ø  "Przegl±d Techniczny" :

  • "Za w±skie tory" (list), nr 43/1983 - dotyczy niewła¶ciwej polityki eksploatacyjnej w kolejach w±skotorowych (reakcja na artykuł)
  • "Jelcz poszukuje..." (list), nr 50/1983 - dotyczy niewła¶ciwej, pod względem eksploatacyjnym, konstrukcji autobusów (reakcja na artykuł)

Ø  "Przegl±d Kolejowy" :

  • "Uszkodzenia pantografów", nr 6/92 - dotyczy prawdziwych przyczyn uszkodzeń pantografów, wobec sugerowania przez sieciowców zawsze winy pojazdu trakcyjnego. Powołała się na niego Lokomotywownia Katowice oraz zbulwersował on niektórych sieciowców

Ø  "Technika Transportu Szynowego" :

  • "Tramwaj dla aglomeracji strasburskiej", 3/94 - dotyczy pionierskiego rozwi±zania tramwaju "Eurotram" pierwszego o podłodze obniżonej na całej długo¶zania
  • "Kształtowanie potencjału eksploatacyjnego warszawskiego węzła kolejowego", nr 5/2003 - dotyczy wpływu poszczególnych czynników drogowych, kolejowych i urbanistycznych na powstaj±c± warto¶ć: skrót referatu z konferencji międzynarodowej we Wrocłw

Ø  "¦rodowisko" :

  • "Transport w okresie przej¶ciowym", 6/96 - dotyczy konieczno¶ci uwzględnienia szybkich przemian w gospodarce i zachowania się tu transportu
  • "Ekonomiczne ¶rodki racjonalizacji transportu", 20/96 - dotyczy ważenj roli ekonomii w kształtowaniu ¶rodiwska
  • "Ekologiczna rola logistyki", 22/96 - dotyczy wpływu uporz±dkowania przepływu materiałów na ¶rodowisko
  • "Zła eksploatacja przyczyn± zagrożeń", 9/99 - dotyczy wpływu lekceważenia zasad eksploatowania systemów na zagrożenia ekologiczne
  • "Cicha kolej", 13/99 - sprawozdanie z międzynarodowej konferencji "Railway Noice" w Centrum Naukowo-Technicznym Kolejnictwa
  • "Czas na kolej", nr 5/2000 - dotyczy zastosowania kolei do ruchu miejskiego
  • "Tramwajem czy kolej± ?", nr 11/2003 - dotyczy międzynarodowej konferencji "Zintegrowany System Miejskiego Transportu Szynowego"
  • "Wygl±da jak autobus ale to jest poci±g", nr 16/03 - po¶więcony objazdowi Polski przez autobus szynowy w dniach 14-16 lipca 2003 r. w ramach akcji "Szynobusy dla gmin" zorganizowanej przez Stowarzyszenie Sympatyków Komunikacji Szynowej przy współpracy kolei i innych sponsorów

Ø  "Ochrona Pracy-Atest" :

  • "Trudno przestrzegać nowej instrukcji bhp na kolei", 12/92 - dotyczy ¶wieżo wprowadzonej instrukcji bhp. Tekst przesłany jako artykuł, ale opublikowany jako list

Ø  "Przyjaciel przy Pracy" :

  • "Ergonomia w informacji komunikacyjnej", 6/95 - dotyczy spójno¶ci i jasno¶ci oraz utrzymywania informacji w komunikacji miejskiej
  • "Dachy pojazdów jako miejsce pracy", 4/98 - dotyczy dachów pojazdów, które powinny być konstruowane z przewidywaniem tego, że będzie na nich wykonywana praca
  • "Osłona stanowiska maszynisty za pomoc± szyb klejonych", 7-8/98 - dotyczy własno¶ci szyb klejonych do lokomotyw, odpornych na udary i przeprowadzonych przeze mnie prób uderzeniowych na Centralnej Magistrali Kolejowej i w Lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska (tu: z udziałem Instytutu Lotnictwa) artykuł nie mógł być opublikowany w pi¶mie kolejowym z przyczyn pozamerytorycznych - ukłem
  • "Wdrażanie nowego taboru na przykładzie lokomotywy EP09", 12/98 - dotyczy skutków wprowadzania do użytkowania nowej lokomotyw o wadliwej konstrukcji. Artykuł nie mógł być opublikowany w pismach kolejowych z przyczyn układowych
  • "Nie wiem jak to się stało", 11/02 - dotyczy wypadku przygniecenia człowieka do ¶ciany przez zbyt wielki ciężar podnoszony przez dĽwig samochodowy
  • "Dochodzenia w procesach eksploatacyjnych jako czynnik poprawy warunków pracy", cz. I 12/2002 i cz. II 1/2003 - dochodzenia s± bardzo ważnym czynnikiem procesów eksploatacyjnych i nie mog± się sprowadzać do znalezienia rzekomo winnego
  • "Ksi±żeczka spawacza i skórzany fartuch", 4/03 - dotyczy wypadku spowodowanego zaniedbaniami kierownictwa, które czuje się zwolnione z nadzoru nad spawaczem, gdyż ma on ksi±żeczkę spawacza
  • "Bhp przy obsłudze pojazdu trakcyjnego", nr 1/93 - dotyczy bezpieczeństwa pracy przy obsługiwaniu pojazdów trakcyjnych
  • "Stan bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych", nr 12/2000 - dotyczy kontroli Najwyższej Izby Kontroli na przejazdach kolejowych
  • "A ja jestem na zakręcie", nr 7-8/2002 - dotyczy lekceważenia zasad bespieczeństwa w ruchu drogowym w czasie malowania przej¶cia dla pieszych

Ø  Witryna Polskiego Naukowo-Technicznego Towarzystwa Eksploatacyjnego :

  • "Konieczno¶ć wł±czenia kolei do obsługi Warszawy", luty 2000 - dotyczy problemu niewykorzystania kolei w ruchu miejskim w Warszawie, mimo korzystnego układu węzła (kolej została wł±czona do obsługi Warszawy w 2002 r. i wył±czona w 2003 r. - tymczasowo)"

M Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna "Zintegrowany system miejskiego transportu szynowego", materiały konferencyjne, Wrocław 24-25 kwietnia 2003 r." :

  • "Kształtowanie potencjału eksploatacyjnego warszawskiego systemu komunikacyjnego" - dotyczy konieczno¶ci uwzględniania wielu w±tków przy budowaniu węzła transportowego, aby uzyskać możliwie duże efekty

Ø  "Odpady i ¦rodowisko" :

  • "Opakowaniowa paranoja", nr 3/2000 - dotyczy skutków niewła¶ciwego gospodarowania opakowaniami trudnozniszczalnymi
  • "Papier nasz codzienny", nr 1/2001 - dotyczy szastania papierem spowodowanym jego nisk± cen± i lenistwem;

Ø  "Eksploatacja i Niezawodno¶ć" :

  • "Aspekty prawne eksploatacji urz±dzeń technicznych", nr 6/2000 - dotyczy konieczno¶ci rozważania uwikłania prawnego eksploatacji;
  • "III Ogólnopolskie Seminarium "Kolej Lokalna w Polsce" nr 4/2001" - informacja o seminarium

Ø  "Informator Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych" - materiały konwersatorium "Problemy inżynierii eksploatacji (13-15.5.2000 Ameliówka)" Zeszyt 6 Inżynieria projektowania eksploatacji :

  • Psychologia zarz±dzania eksploatacj±" - dotyczy zjawisk psychologicznych zachodz±cych w¶ród kierowników eksploatacji, szczególnie w niewła¶ciwie prowadzonych procesach

Ø  "Kulisy" :

  • "Podwodne ¶ledzwo" (list PNTTE) 26.4.2002 - dotyczy badań podwodnych wraku promu "Jan Heweliusz" prowadzonych przez kpt. Marka Błusia (PNTTE) reakcja na artykułusia
  • "Wypadek pod Pruszczem Gdańskim" (list PNTTE) nr 31/2002 - dotyczy wypadku autobusu przed laty reakcja na artykuskim"
  • "Maszynistę uniewinniono" (list PNTTE) 40/2002 - dotyczy katastrofy kolejowej pod Ursusem przed laty reakcja na artyku uniewinniono"

Ø  "Koleje Małe i Duże":

  • "Europejskie oznaczenia trakcyjnego taboru kolejowego nr 2-3/2008"

Ø  "Rynek Kolejowy":

  • "Szybkie koleje miejskie a metro nr 11/2009"

    "Progress for Poland":

  • "Nieprawdziwe teorie profesora. (internetowa gazeta Chicago) 7.2.2012"

   "PKP Lokomotywownia Warszawa Olszynka Grochowska":

  • "Opracowanie zakładowego społecznego inspektora pracy: Analiza budowy lokomotyw dwu-kabinowych pod względem bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii. Warszawa 1988."